woensdag 18 januari 2023

Eens een boekenwurm altijd een boekenwurm?

Eens een boekenwurm altijd aan boekenwurm?



That's the question. Voor mezelf kan ik deze vraag volmondig met JA beantwoorden.
Als jong meisje was ik al dol op lezen, voor mijn verjaardag vroeg ik boeken. Denk bijvoorbeeld aan Mathilda. En ook als puber was ik dol op lezen, Christiane F, Wir Kinder vom Bahnhof Zoo heeft diepe indruk op mij gemaakt. Dit boek heb ik meermaals verslonden.
Er zijn natuurlijk altijd wel eens tijden geweest waarop het lezen op een lager pitje stond, maar lezen hoort toch wel echt bij mij.

De afgelopen jaren heeft lezen voor mij dus op het wel bekende lage pitje gestaan, zeg maar gerust dat ik een lange periode gewoon helemaal niet gelezen heb. Of je moet het lezen op mijn mobiel mee tellen. Door tal van redenen kon ik de concentratie niet vinden die ik voor lezen nodig heb. Mijn prachtige boekenkast waar ik trots op ben, ben ik wel altijd blijven behouden.

Afgelopen zomer ging het toch weer kriebelen. Ik besloot een paar nieuwe boeken te bestellen en ging weer aan het lezen. Ik kocht boeken van een van mijn favoriete auteurs, Kiki van Dijk. En binnen no time had het lezen mijn weer te pakken. Lezen brengt mij tot rust. Evenals serie kijken, als ik echt heel moe ben en ik de concentratie voor het lezen niet kan vinden, dan kijk ik serie.

Inmiddels heeft het lezen mij weer volledig in zijn greep, ik kan geen boekenwinkel meer voorbij lopen zonder niet even binnen geneusd te hebben. En zie ik daar een interessant boek dan moet ik het hebben.'

'Maar nu je weer aan het lezen bent, wil je dan niet ook weer het recenseren weer oppakken?' vroeg mijn man. 'Hm, nou dat weet ik nog niet hoor. Laat mij eerst maar eens van het lezen genieten', was daarop mijn antwoord.
Inmiddels weten we wel dat het bloed toch kruipt waar het niet gaan kan, als je gewend bent om te recenseren lees je toch op een andere manier dan gewoon lezen. Overal zie je woorden en zinnen die je kan gebruiken in je recensie. Ik kan het dus niet laten en ben toch weer aantekeningen gaan maken en heb mijn eerste recensie sinds lange tijd geschreven, spannend hoor.

Mijn favoriete genre is nog steeds de thrillers van Nederlandse bodem.

Liefs,
Kat

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dokters, diva's en driftbuien - Cynthia van de Velde

Titel:   Dokters, diva’s en driftbuien Auteur:   Cynthia van de Velde, Nanny op wereldreis deel 1 Uitgever:   MH Books Genre:   Feelgood rom...