donderdag 13 juli 2023

Gerechtigheid - Daniëlle Disser

Titel: Gerechtigheid
Auteur: Daniëlle Disser
Uitgever: Paris Books
Genre: Romantische thriller
Verschenen: Juli 2023
Beschikbaar: Paperback
ISBN: 9789493280656
NUR: 301
Pagina’s: 318


Spoileralert! Als je
Volmaakte onschuld nog niet gelezen hebt.
Gerechtigheid gaat verder waar Volmaakte onschuld eindigt.

Niets had haar kunnen voorbereiden
op wat komen gaat …

Een metaalachtige geur bereikt mijn neusvleugels. Het bloed gutst uit de wond die door de messteek is veroorzaakt en ik moet mijn best doen om bij zinnen te blijven. Het enige wat ik kan is vechten om te blijven leven.

Julia Miller ontsnapte ternauwernood aan de dood. Haar huwelijk liep op de klippen en door een allesvernietigende ondoordachte keuze verloor zij het allerbelangrijkste in haar leven, haar achtjarige dochter Evie. Achtervolgt door haar trauma en terugkerende nachtmerries, probeert ze een sterkere versie van zichzelf te worden, teruggetrokken in de bergen, ver van de bewoonde wereld.

Ik kan alles. Ik ben haar vader. En jij? Jij bent NIEMAND. En ik zal er persoonlijk voor zorgen dat je haar nooit meer ziet!

Haar stalker kwijnt weg in de gevangenis, Julia wil niet meer leven in angst, dus niks staat Julia’s terugkeer uit deze hel in de weg. Ze wil niks liever dan Evie weer in haar armen sluiten en is klaar om de strijd met Mark, haar ex man aan te gaan. Mark geeft zich echter niet zomaar gewonnen en beschermt zijn dochter als een ware leeuw waardoor Julia en Mark in een (v)echtscheiding belanden.
Is het te laat voor Mark en Julia?

Wat een mormel. Dat kind zou nog wel eens een lastig verhaal kunnen worden.

Tot overmaat van ramp begint het stalken weer opnieuw, wat eerst nog stom toeval lijkt, valt later niet meer te ontkennen. Al snel is Julia nergens meer veilig.

Onkruid is hardnekkig en kan alleen met zware middelen worden bestreden, en het is de hoogste tijd om het juiste middel te vinden.

Lukt het Julia om de sleutel naar de ware identiteit van haar stalker te vinden en weet ze nogmaals uit zijn greep te ontsnappen en zal zij worden herenigd met haar lieve Evie?


De wonden in mijn ziel en in mijn hart hadden diepe littekens achtergelaten, en de altijd vrolijke, immer optimistische en naïeve versie van mezelf was voorgoed verdwenen.

Vorig jaar verscheen het debuut Volmaakte onschuld van schrijfster Daniëlle Disser. Een meer dan geslaagd debuut, waarvan ik onder de indruk was. Daniëlle heeft hiermee haar naam op de kaart gezet en de verwachtingen voor haar volgende boek zijn hoog gespannen.
Lukt het haar om haar debuut te evenaren of zelfs te overtreffen?
Toen Daniëlle mij vroeg als proeflezer voor Gerechtigheid, voelde ik mij dan ook vanzelfsprekend zeer vereerd. Tegelijkertijd vond ik het super spannend, want haar debuut was zo ontzettend goed, wat als ik Gerechtigheid nu minder goed zou vinden? Dan zou ik haar dat moeten vertellen. Allemaal onnodige zorgen kan ik jullie nu vertellen. Maar heeft ze het wéér waargemaakt? Heeft ze me net zo verpletterd als met haar debuut?

Gerechtigheid is het tweede deel van de Julia Miller Trilogie. Het lang verwachte vervolg op Volmaakte onschuld.

Gerechtigheid gaat verder waar Volmaakte onschuld eindigt. En gaat van start met een spannende beangstigende proloog. Door middel van korte hoofdstukken met veel spanning en vaart neemt Daniëlle ons mee door het verhaal. Vanaf de eerste bladzijde had ze me weer in haar greep en vloog ik door het verhaal.

Daniëlle Disser heeft een geheel eigen schrijfstijl, toegankelijk, aangenaam, zeer vlot en filmisch is haar schrijfstijl te noemen met veel spanning. Het verhaal trekt je aan als een magneet, eenmaal begonnen met lezen kun je het boek echt niet meer aan de kant leggen. Tip; zorg dat je de tijd hebt om te lezen want je zult het nodig hebben.

De verhaallijn zit geniaal in elkaar en is goed doordacht, goed uitgebalanceerd omdat het een trilogie is.
Het verhaal staat stijf van de spanning en is spannend van A tot Z, met een continue spanningsboog wordt het geen moment saai. Het verhaal zit vol met rollercoasters en is de term thriller meer dan waardig.
Disser werkt toe naar een razend spannend einde en dan die onverwachte wending op het eind... she did it again! En laat je in verwarring achter.
Wauw! Wel gemeen hoor! Waar blijft deel 3?

De karakters kennen we grotendeels al uit deel 1 Volmaakte onschuld. Maar Disser introduceert ook nieuwe karakters in het tweede deel. De personages zijn wederom goed uitgewerkt en herkenbaar neergezet waardoor hun emoties, het verdriet, gemis, de machteloosheid en angst voelbaar zijn. Julia Miller, ex vrouw van Mark Miller en moeder van de 8 jarige Evie. Het gemis en het verdriet  om haar dochter, door de (v)echtscheiding waarin ze verkeren. De onzekerheid of zij haar dochtertje ooit nog in haar armen mag sluiten? De angsten die ze heeft door alles wat ze heeft meegemaakt. Kleine beschadigde Evie, die haar moeder verschrikkelijk mist en niets liever wil dan dat haar mammie weer bij haar terug komt. Leah in de gevangenis, haar angsten die ze daar moet doorstaan. Mark, die zijn dochter met zijn leven beschermt. En de knappe Anthony. En dan de krankzinnige stalker met verknipte geest, wie is dat nou toch? Lukt het Julia om de klappen wederom op te vangen? Waar eindigt deze nachtmerrie?

Het is Disser wederom gelukt om aangrijpende thematiek als verlies, (v)echtscheiding, liefde, vriendschap maar ook de gevolgen van hacken op iemands leven, in het verhaal te verweven.

Een trilogie zou geen trilogie zijn zonder een derde deel. Ik kijk er met smart naar uit. Daniëlle Disser heeft er een fan bij.

Met Gerechtigheid heeft Daniëlle Disser zichzelf overtroffen en een meer dan waardig vervolg op haar debuut Volmaakte onschuld neergezet. Boeiend en spannend van A tot Z, bloedstollend met een geniale wending, she did it again.

Gerechtigheid, een magnifiek vervolg, bloedstollend met aanhoudende spanningsboog. Denk jij dat je veilig bent? Op naar deel 3. Mustread!



Met dank aan Daniëlle Disser voor het recensie-exemplaar

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Titel:   Van sixpack tot schoonmoeder, Toscaanse dromen deel 2 Auteur:   Liza van der Peijl Uitgever:   Loft Books Genre:   Feelgood roman V...