dinsdag 22 augustus 2023

Perfect in balans - Vada Mickael

Titel: Perfect in balans
Auteur: Vada Mickael
Uitgever: MH Books
Genre: New Adult
Verschenen: Augustus 2023
Beschikbaar: Paperback en Ebook
ISBN: 9789492792303 en 9789492792679
NUR: 343
Pagina’s: 304

Het is alsof de momenten in elkaar overlopen. Kusjes, knuffels en orgasmes die tegelijkertijd voelen als een uur en een seconde.

Wanneer er een nieuw kindje in haar Banenengroep op het kinderdagverblijf komt, irriteert juf Sanne zich mateloos aan zijn vader Ravi. Iedereen valt in katzwijm bij het zien van Ravi met zijn groene ogen, behalve Sanne. Sanne vindt hem een eerste klas eikel met zijn arrogante gedrag en eeuwige te laat komen.

Haar glaasjes wijn bleken veel minder onschuldig dan ik dacht.

Ravi komt uit een verknipte relatie en probeert samen met zijn zoontje Noah een nieuw leven op te bouwen, wat niet zonder slag of stoot verloopt. Chimène, zijn ex en tevens moeder van Noah kan zich niet bij het einde van hun relatie neerleggen. En hoe graag hij ook van haar af zou willen, Noah houdt hun voor altijd verbonden.

Mijn benen lijken spaghettislierten en ik wil niet dat hij me loslaat. Zijn blik houdt me vast, een seconde te lang. De alarmbellen in mijn hoofd gaan allemaal af.

Tijdens de voorbereidingen van het kerstfeest op het kinderdagverblijf schiet Ravi haar te hulp. En blijkt maar weer dat haat en liefde wel heel dicht bij elkaar liggen. Professioneel gezien een onwenselijke situatie, Sanne is de juf van Noah, Ravi’s zoon. Lukt het Sanne om Ravi uit haar hoofd te krijgen of raakt zij ook besmet met het Ravi virus?

Ik ben ook geliefd op juf Sanne, zegt Noah enthousiast.

Op 29 augustus verschijnt Perfect in balans van schrijfster Vada Mickael bij uitgeverij MH Books. Voor de blogtour van Perfect in balans mocht ik het boek al vooruit lezen. Waar ik dan ook met volle teugen van heb genoten.

Leuk weetje; Vada Mickael is het pseudoniem van een Nederlandse schrijfster. Zo kan zij de verhalen welke onder haar eigen naam verschijnen en de verhalen onder pseudoniem duidelijk van elkaar scheiden. En dit is ook wel handig in verband met haar werk als gastouder.

We kennen Vada Mickael vooral van haar korte verhalen, uit de verhalenbundels van MH Books. Waar ook de verhalen van Sanne en Ravi in verschenen. Uitgeefster Miranda Hillers vond het tijd voor een eigen boek van Sanne en Ravi. En dit vind ik een perfecte keuze.

Novelles (korte verhalen) zijn de hit van de afgelopen jaren, je ziet ze steeds meer en meer uitgebracht worden. Ik ben er meestal niet zo heel dol op, hoe wel ik heel af en toe een kort uitstapje maak. De reden hiervoor is dat ik meestal nog niet klaar ben met de personages na een kort verhaal, dus dan ben ik lichtelijk teleurgesteld aangezien ik graag had gewild dat zo’n verhaal nog verder ging. Laten we het er maar op houden dat ik meer liefhebber ben van de langere verhalen, de lijfelijke boeken. Of wat ik wel leuk vind is dat wanneer een kort verhaal uit meerdere delen bestaat, dan wordt het ook een lang verhaal. En juist daarom is Perfect in Balans perfect voor mij. Ontstaan uit korte verhalen verworden tot een heel boek, de perfecte balans.

Perfect in balans bestaat uit 3 delen, Perfect uit balans, Het mooiste cadeau en Een uur en een seconde opgedeeld in 59 korte hoofdstukken. Het verhaal is geschreven in wisselend perspectief voornamelijk vanuit hoofdpersonen Sanne en Ravi en sommige hoofdstukken vanuit Chimène.

Vada Mickael heeft een levendige, beeldende, gedetailleerde en erotische schrijfstijl met veel vaart. Door de korte hoofdstukken die om en om zijn geschreven voor het complete plaatje en de verslavende schrijfstijl van Vada vlieg je door het verhaal heen. Ik had echt direct een klik met het verhaal en had het helaas binnen no time uit. Ik heb er met volle teugen van genoten, wees gewaarschuwd, eens je hieraan begint kun je boek niet meer wegleggen.

In Perfect in balans maken we kennis met Sanne, Ravi en Noah en Chimène. Sanne is leidster op een kinderdagverblijf, wanneer er een nieuw kindje op de Bananengroep komt is zijn vader het onderwerp van gesprek. Ravi is de alleenstaande vader van de tweejarige Noah. Iedereen valt in katzwijm wanneer Ravi met zijn prachtige groene ogen voorbij komt, behalve Sanne. Sanne vindt Ravi een eerste klas eikel, met zijn arrogante gedrag en eeuwige te laat komen. Sanne is vrijgezel en vermaakt zich prima, ze is druk met haar werk op het kinderdagverblijf en met het schrijven van recensies als filmblogger en haar katten Donder en Bliksem. Ravi is net verhuisd en probeert een nieuw leven op te bouwen samen met zijn zoontje Noah. Noah is het allerbelangrijkste in zijn leven, voor hem gaat hij door het vuur. Ravi werkt zich een slag in de rondte op de sportschool en zit niet lekker in zin vel, hij komt uit een verknipte relatie en heeft last van zijn ex Chimène, die tevens ook de moeder is van Noah en dit zorgt voor een gecompliceerde situatie. Hoe graag hij ook van haar af zou willen, Noah houdt hun voor altijd verbonden.
Wanneer Ravi helpt bij de voorbereidingen van het kerstfeest op het kinderdagverblijf, blijkt maar weer dat haat en liefde heel dicht bij elkaar liggen. Er ontstaat een innerlijke strijd, professioneel gezien is deze situatie niet wenselijk. Sanne is de juf van Noah en toch lukt het ze beide niet om de ander uit het hoofd te krijgen.
Raakt Sanne ook besmet met het Ravi virus?

De verhaallijn en karakters zijn goed uitgewerkt. Een erotisch liefdesverhaal, in een extreem gevoelige setting, met zware thematiek als onder andere scheiding en het ouderschap, alcoholverslaving, en meer maar ik wil niets verklappen.
Het is Vada Mickael uitstekend gelukt om onder de huid van Sanne, Ravi, Noah en Chimène te kruipen, hierdoor zijn ze levensecht geworden. Arrogante bromsnor en tegelijkertijd onzekere Ravi, voelt zich op alle fronten tekort schieten. Controlfreak juf Sanne, een tikkeltje naïef met veel empathie, soms iets teveel. Meangirl Chimène, een onvoorspelbaar doortrapt kreng, die niet kan accepteren dat haar relatie voorbij is. En de schattige ‘Ik ben twee en ik zeg nee’ peuter Noah. De onvoorwaardelijke liefde van vader Ravi voor zijn zoon spat van de bladzijdes. Maar ook Ravi en Sanne die steeds dicht dichter naar elkaar toegroeien en samen experimenteren, wat mooie steamy spicy scenes oplevert. Humor, liefde en romantiek, maar ook erotiek. Spanning, angst en vertrouwen, wanhoop, wrijving, onbegrip en kwetsbaarheid in een achtbaan van emoties. Waar is Chimène allemaal toe in staat? Het verhaal is perfect in balans.

Met Perfect in balans heeft Vada Mickael een prachtige liefdevolle steamy New Adult met levendige karakters en goed uitgewerkte verhaallijn in een extreem gevoelige setting neergezet. Waar ik met volle teugen van heb genoten. Raak Sanne ook besmet met het Ravi virus? Lukt het ze om samen een front te vormen? Pas op, eenmaal begonnen, kun je niet meer stoppen voor het boek uit is. Het verhaal is perfect in balans.

Perfect in balans, prachtige liefdevolle steamy New Adult. Raak jij ook besmet met het Sanne en Ravi virus? Mustread!



Met dank aan uitgeverij MH Books voor het recensie-exemplaar

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Titel:   Van sixpack tot schoonmoeder, Toscaanse dromen deel 2 Auteur:   Liza van der Peijl Uitgever:   Loft Books Genre:   Feelgood roman V...