dinsdag 26 september 2023

Alles voor haar - Corina Dekker

Titel: Alles voor haar
Auteur: Corina Dekker
Uitgever: MH Books
Genre: Misdaad roman
Verschenen: September 2023
Beschikbaar: Paperback en Ebook
ISBN: 9789492792235 en 9789492792297
NUR: 343
Pagina’s: 276


Nunc aut nunquam.

Doorgewinterde soldaat Mark de Wit, ex commando en succesvol sniper wordt na zijn eervolle ontslag ingehuurd als infiltrant voor de Landelijke Eenheid. Waar hij sinds twee jaar bezig is aan zijn zwaarste en langste undercoverklus ooit. Deze undercoveroperatie vergt alles van hem. Aan hem de taak om bewijzen te verzamelen tegen gerespecteerd zakenman Tom Bosman, zodat hij achter slot en grendel kan verdwijnen.

Tom houdt niet van losse eindjes, als je begrijpt wat ik bedoel.

Tom Bosman handelt in wapens en drugs, zijn macht reikt ver en hij deinst nergens voor terug. Mark moet hierdoor continu op scherp staan, een foutje kan al fataal zijn. Hij krijgt hierbij hulp van ICTer Mike de Groot. Samen vormen ze een top team.

Mijn bloed kookt. Ik voel me als een vulkaan die op uitbarsten staat en sta op het punt mijn zelfbeheersing te verliezen.

Mike zijn zus Gaby maakt zich grote zorgen om haar broertje. Acht jaar geleden verloren ze hun ouders en sindsdien hebben ze alleen elkaar nog maar. Gaby vindt het maar niets dat Mike met Mark omgaat, ze ziet hem als het kwaad en associeert hem met geweld en drugs.

Spike.
Zo ver weg en toch dichtbij.
Ik mis hem.
Elke dag opnieuw.

Ondertussen wil haar lichaam haar iets anders vertellen, verstand en gevoel vormen niet altijd een top team en gaan ook niet altijd samen. Hoe lang kan ze Mark nog op afstand houden? En Mark, brengt deze undercoveroperatie alles wat hem lief is in gevaar? Breekt dit dubbel leven hem op?

Anders is alles voor niets geweest.

Is er nog hoop voor ze? Of zijn ze reddeloos verloren?

Ik weet niet waarom, maar ik heb het sterke gevoel dat zij de sleutel is tot iets.

Eind september verschijnt de misdaad roman Alles voor haar van schrijfster Corina Dekker bij uitgeverij MH Books. Voor de blogtour mocht ik het boek al vooruit lezen en recenseren, wat ik dan ook met veel plezier heb gedaan. Corina Dekker heeft reeds meerdere korte verhalen in de verhalenbundels van MH Books op haar naam staan. Voor mij een nieuwe naam in boekenland, een naam die ik zeker niet meer ga vergeten. Van mij mag ze nog heel veel boeken schrijven, ik zal ze zeker lezen want dat ze talent heeft is een ding wat zeker is.

Alles voor haar bestaat uit 42 hoofdstukken inclusief 2 afsluitende epilogen, geschreven in wisselend perspectief vanuit hoofdpersonages Mark, Mike, Gaby en inspecteur Peter Scholten. Het verhaal gaat van start met een fascinerend en spannend eerste hoofdstuk, de onderliggende dreiging is voelbaar en het roept gelijk allerlei vragen op, ik kon niet anders dan heel snel doorlezen, dat gevoel is zo het hele boek gebleven.

Corina Dekker heeft een heerlijke schrijfstijl, fascinerend, beeldend en sexy en vooral met heel veel spanning. Ik moest zo nu en dan denken aan de schrijfstijl van schrijversduo Escober, maar dat is alleen maar een heel mooi compliment. Ik vind Corina een aangename en verfrissende aanwinst.

In Alles voor haar maken we kennis met de vijfendertigjarige Mark de Wit. Een doorgewinterde soldaat, die tot zes jaar geleden werkzaam was bij de Korps Commandotroepen, waar hij enorm succesvol was als sniper. Na zijn eervolle ontslag is hij aan de slag gegaan als infiltrant voor de Landelijke Eenheid. Sinds twee jaar is hij bezig met zijn zwaarste en langste undercoverklus ooit. Hiervoor moet hij continu op scherp staan en zorgen dat hij zichzelf niet uit het oog verliest. Het is aan hem om bewijzen te verzamelen tegen Tom Bosman en hem te stoppen. Tom is een gerespecteerd zakenman die er illegale praktijken met zijn wapen en drugsimperium, op nahoud. Tom zijn macht reikt ver en hij deinst nergens voor terug, hij houdt zich bezig met duistere zaakjes die het daglicht niet kunnen verdragen. Een klein foutje kan al fataal zijn. Hij moet ervoor waken dat alles niet voor niets is geweest, maar ondertussen verlangt hij naar een saai en voorspelbaar leven.

Hierbij krijgt hij onverwacht hulp van Mike de Groot. Een ICTer met stalen zenuwen. Mark en Mike vormen samen een top team en zijn beste vrienden geworden tijdens deze intensieve klus.
Mike is het broertje van Gaby. Acht jaar geleden verongelukten hun ouders en sindsdien hebben ze alleen nog maar elkaar. Control freak Gaby is werkzaam als verpleegkundige op de SEH van een ziekenhuis en is een super stoere vrouw. Ze maakt zich erge zorgen om haar broertje en blamed Mark hiervoor, ze associeert hem met geweld en drugs. Toch wil haar lichaam haar iets anders vertellen, hoe lang kan ze Mark nog op afstand houden?

Brengt deze undercoveroperatie alles wat hem lief is in gevaar? Breekt dit dubbel leven hem op? Wie is er nog te vertrouwen? En is er nog hoop voor ze? Krijgt Mark nog een allerlaatste kans?

Doordat het verhaal geschreven is vanuit 4 perspectieven wordt het verhaal van alle kanten belicht en ontstaat er een mooi totaalplaatje. De verhaallijn en karakters zijn ontzettend goed doordacht en uitgewerkt. De emoties en gevoelens zijn ook goed uitgewerkt, de dreiging en de daarbij behorende angst, onrust en kwetsbaarheid, de verlangens en frustraties. Het om elkaar heen draaien, iemand nemen zoals hij of zij is en koesteren.
Vanaf het eerste moment werd ik het verhaal ingezogen en kon het eigenlijk niet meer wegleggen. Misdaad en romantiek in een jasje, I like it. Gedurende het lezen weet Corina de spanning steeds verder op te bouwen waardoor het verhaal echt een pageturner is geworden. Een rollercoaster met adembenemend spanning en grandioze plotwending en bloedstollende finale.
Soms kom je een pareltje tegen, Alles voor haar is er zo eentje. Ik vond het serieus jammer dat ik het boek alweer uit had en heb er dan ook enorm van genoten.

Met Alles voor haar heeft Corina Dekker een pareltje afgeleverd. Een fascinerende zinderende misdaad roman die je niet meer loslaat. Misdaad en romantiek in een jasje, top combinatie. Vol adembenemend spanning en een grandioze plotwending. Corina is een frisse nieuwe aanwinst in boekenland. Ik kijk uit naar meer moois van haar hand.

Alles voor haar, een pareltje van eigen bodem. Fascinerende zinderende misdaad roman die je niet meer loslaat. Mustread!




Met dank aan uitgeverij MH Books voor het recensie-exemplaar

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Titel:   Van sixpack tot schoonmoeder, Toscaanse dromen deel 2 Auteur:   Liza van der Peijl Uitgever:   Loft Books Genre:   Feelgood roman V...