dinsdag 19 september 2023

Sem - Cora Rose

Titel: Sem, Onverwacht serie deel 2
Auteur: Cora Rose
Uitgever: MH Books
Genre: Roman m/m
Verschenen: Juli 2023
Beschikbaar: Paperback en Ebook
ISBN: 9789492792266 en 9798223620600
NUR: 343
Pagina’s: 302


Never enough.


Hij is overal. Overal! Ik had die rit naar huis nooit mogen aannemen van hem. Dat was een gigantische vergissing. Ik zal nu nooit meer aan hem ontsnappen. Als ik negentig ben zal Sem in de achtertuin van mijn bejaardentehuis op de loer liggen.

Sinds die ene nacht, waarin Magnus en Sem elkaar ontmoette, lukt het Sem niet meer om hem uit zijn hoofd te krijgen. Hij is totaal geobsedeerd, volgt Magnus overal en dendert daarbij over alle grenzen. Sem valt helemaal niet op mannen en Magnus valt niet op types als hem en heeft bovendien zijn zinnen gezet op zijn droomman Colin. Dus wat is er aan de hand?

Waarom ging ik hier ook alweer mee akkoord?
Oh ja, omdat ik diepgewortelde psychische problemen heb, blijkbaar.

Wanneer Sem op een avond te ver gaat en inbreekt in het appartement van Magnus lijken beide mannen hun verstand verloren 
te zijn. Sem daagt Magnus uit, trapt Magnus in zijn val?

Ik sta verdomme op ontploffen. Pas op Chernobyl, ik ben bijna radioactief.

Wat begon als een weddenschap groeit uit tot veel meer dan dat. Was alles slechts een spelletje en blijk Colin toch zijn droomman te zijn? Of zal Magnus zijn hart verliezen aan Sem?

Ik denk er zelfs niet bij na, mijn hersenen gaan offline en ik zwaai gewoon met mijn arm.

Vorige maand las ik het eerste deel van de Onverwacht serie, Whit van Amerikaanse schrijfster Cora Rose. Een (voor mij) nieuw genre waarmee de schrijfster mij onverwacht wist te verrassen. Ik was dan ook benieuwd naar het tweede deel van deze serie Sem. En ik kan wel zeggen dat ik dit deel met nog meer plezier heb gelezen. Whit was goed maar Sem is nog beter. Ik ben dan ook heel benieuwd naar het derde deel van de serie Emery, welke volgende week verschijnt en ik alvast ontvangen heb van de uitgeverij MH Books. Eens kijken wat voor streken Emery uit gaat halen.

Leuk weetje; Cora Rose liet zich voor de broers van Beek inspireren door haar eigen broertjes.

Zoals ik al schreef is Sem het tweede deel van de Onverwacht serie en bestaat uit
14 hoofdstukken en wordt afgesloten met 2 epilogen. Het verhaal wordt verteld in wisselend perspectief vanuit hoofdpersonages Sem en Magnus.

Cora Rose heeft een heerlijke schrijfstijl, ik was benieuwd of ik na Whit weer net zo enthousiast zou zijn? Nou dat bleek geen enkele moeite te zijn, ik zat echt direct weer in het verhaal en ging er helemaal in op. Haar schrijfstijl is meeslepend, gedetailleerd, spannend, erotisch en vol humor.

In Sem maken we kennis met Sem Verbeek, het jongere neefje van Caleb uit Whit en Magnus, de ex scharrel van Whit. Sinds die ene nacht waarin Sem Magnus ontmoette, krijgt hij hem niet meer uit zijn hoofd, hij is totaal geobsedeerd, stalkt hem overal en gaat hierbij over grenzen. Maar Sem valt niet op mannen, maar op vrouwen, dat is wat hij tenminste altijd dacht. Hij weet niet wat hem overkomt, de verwarring is groot. Maar Magnus valt niet op types als Sem, hij heeft zijn pijlen gericht om zijn droomman Colin. Tot Sem zijn verstand helemaal verloren lijkt te zijn en over alle grenzen heen dendert en inbreekt in Magnus appartement en hem uitdaagt. Trapt Magnus in de val? Is dit slechts een spelletje of zal Maggie zijn hart verliezen aan Sem?

De verhaallijn en karakters zijn zorgvuldig uitgewerkt. Omdat Sem het tweede deel is van een serie, kenden we de karakters al, toch staan in dit deel andere personages centraal dan in het eerste deel. Draaide het in deel 1 vooral om Whit en Caleb, in deel 2 draait het vooral om Sem en Magnus, waar we het in het eerste deel al voorzichtig mee kennis maakten. Hierdoor is Sem een opzichzelfstaand verhaal geworden. Wel leuk dat Cora oude bekenden in het tweede deel terug laat komen en ze ook voorzichtig de karakters voor het derde deel Emery, introduceert.

Sem en Magnus, twee totaal verschillende mannen. Knappe ruige Viking Sem met zijn oceaanblauwe ogen en kleine excentrieke Magnus met zijn navelshirtje en hazelnootbruine ogen. Sem is loyaal, beschermend en liefdevol, maar ook roekeloos en heeft geen makkelijke jeugd gehad waardoor hij een heel laag zelfbeeld heeft en worstelt met een minderwaardigheidscomplex. Ondanks dat Sem niet wist dat hij gevoelens voor een andere man kon hebben en Magnus niet als types als Sem valt, hebben de mannen toch een speciale aantrekkingskracht tot elkaar. Sem worstelt met zijn seksuele geaardheid en Magnus heeft het ook niet makkelijk met zijn familie. Waar de familie van Sem aanvoelt als een warm bad, zo koud en judgend is zijn eigen familie. De ontluikende liefde tussen de mannen en hoe ze steeds meer naar elkaar toe groeien. De beschermingsdrang van Sem heeft iets vertederends, ze zijn echt heel schattig samen.

Wat begon als een weddenschap groeit uit tot veel meer dan dat. Wie is de droomman Colin of Sem? Weten ze het geluk bij elkaar te vinden? En gaan ze samen het avontuur aan, zij samen tegen de rest van de wereld?

Net als het eerste deel kent Sem een trigger warning. Daarnaast bevat het verhaal steamy scenes, maar wel minder heftig aanwezig dan in Whit. Sem kent meer diepgang. Het is aan Cora Rose wel besteed om heftige onderwerpen door het verhaal heen te verweven. Worstelen met seksuele geaardheid en de daarbij behorende gevoelens van onzekerheid en verwarring. Het pesten en kleineren van mensen. Elkaar in zijn of haar waarde laten en mogen en kunnen zijn wie je wil zijn. Analfabetisme. Maar ook gevoelens van haat, jaloezie, lust, geborgenheid en openstellen voor liefde.

Met Sem heeft Cora Rose een prachtig vervolg op Whit neerzet. Whit was goed, Sem is magisch. Een zorgvuldig uitgewerkte steamy roman met veel diepgang en wederom heftige thematiek.

Sem, prachtig vervolg, Whit was goed, Sem is magisch. Is dit meer dan een spelletje? Op naar deel 3, Emery. Mustread!



Met dank aan uitgeverij MH Books voor het recensie-exemplaar

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Titel:   Van sixpack tot schoonmoeder, Toscaanse dromen deel 2 Auteur:   Liza van der Peijl Uitgever:   Loft Books Genre:   Feelgood roman V...