dinsdag 5 december 2023

Eén avond - Sheila Devaro

Titel: Eén avond
Auteur: Sheila Devaro
Uitgever: MH Books
Genre: Romance novelle
Verschenen: December2023
Beschikbaar: Ebook
ISBN: 9798223329336
NUR: 343
Pagina’s: 90


Op 8 december verschijnt Eén avond, de nieuwe romance novelle van Sheila Devaro, bij uitgeverij MH Books. In eerste instantie was het de bedoeling dat Eén avond in de eindejaarsbundel zou komen maar uitgeefster Miranda vond het verhaal zo goed, dat ze Sheila vroeg het korte verhaal uit te breiden tot een novelle en Eén avond is het resultaat geworden. Een geslaagde missie! Love Emily en Ryder.

Het is zelfs zo goed gelukt dat er rond Valentijn een ebook verschijnt waarin de broer van het hoofdpersonage de hoofdrol speelt. Tezamen verschijnen deze verhalen dan ook als paperback. Ik verheug me er nu al op.

Miranda vroeg of ik het boek wilde lezen en recenseren. JA! Een boek van Sheila wil ik altijd lezen, na Gebonden angst ben ik fan van haar schrijfwerk. Ik was dan ook héél benieuwd en nadat ik mijn boek uit had, dook ik direct in Eén avond en daar heb ik weer heerlijk van genoten.

Eén avond bestaat uit 26 korte hoofdstukken en sluit af met een epiloog en is geschreven in wisselend perspectief vanuit hoofdpersonages Emily en Ryder.
Sheila Devaro bezit de eigenschap om haar lezers direct vanaf de eerste bladzijde haar verhalen in te slepen en niet meer los te laten. Ook dit verhaal had mij weer direct te pakken en ik kon niet meer stoppen met lezen. Sheila heeft een inlevende schrijfstijl en kruipt onder de huid van haar personages met haar beeldende filmische schrijfwijze.

Lavendel houdt je rustig.

In Eén avond maken we kennis met Emily en Ryder. Emily is eenentwintig en werkt met veel plezier in een bloemenwinkel en woont samen met haar moeder, tot haar moeder een relatie krijgt en gaat samenwonen en Emily een probleem heeft. Hoe gaat ze dit oplossen?

Ze boeken de beste dj’s en vervolgens mag je alleen naar binnen als je een partner hebt.

Emily heeft een goede band met haar broer Maxim. Tijdens oudejaarsavond vindt het Galaxy Fire feest plaats, waar Maxim en zijn beste vriend Ryder graag naar toe willen. Er is alleen een dilemma; het is exclusief voor stellen, geen partner geen feest!

Het valt niet te ontkennen dat het ware vrouwenmagneten zijn. Binnen no time winden ze de mooiste exemplaren om hun vinger. Volgens mij komt afwijzing niet eens in hun woordenboek voor.

Van Emily hoeft al dat gefeest niet zo nodig, zij vindt thuis blijven ook wel prima na de kerstdrukte in de bloemenzaak. Toch is ze bereid om de jongens te helpen om bij dit magische feest binnen te komen. Voor één avond zal zij de fake date van Ryder zijn, maar dat pakt heel anders uit dan ze van te voren verwacht hadden...

Eén avond, Em. Dat is alles wat ik van je vraag.

Ondanks dat het een novelle is en er dus een stuk minder ruimte is om dieper op de verhaallijn en karakters in te gaan, is het echt een verhaal op zich geworden, inclusief de benodigde diepgang. Ik vind dat heel knap gedaan. Het verhaal is wellicht een tikkeltje voorspelbaar, maar niet minder lekker om te lezen en soms hoeft het ook niet ingewikkeld te zijn, gewoon lekker lezen en gaan met dat verhaal!
De verhaallijnen en karakters zijn goed uitgewerkt en herkenbaar neergezet en bevatten gevoelige thematiek, dat is aan Sheila wel besteed om zich daar helemaal in te laten gaan en daar een prachtig compleet verhaal, inclusief romantisch tintje en een vleugje humor van te maken.

Lieve onzekere Emily en stoere sexy Ryder zorgen voor een meeslepende en opwindende novelle. En de opzet voor het tweede deel is ook alvast gemaakt. Ik kijk er al naar uit.

Met Eén avond heeft Sheila Devaro een meeslepende opwindende romance novelle neergezet. Een verhaal op zich met veel diepgang, kortom een geslaagde missie. Lekker lezen en gaan met dat verhaal!

Eén avond, meeslepende opwindende romance novelle, verboden relatie of niet? Aanrader!



Met dank aan uitgeverij MH Books voor het recensie-exemplaar

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Titel:   Van sixpack tot schoonmoeder, Toscaanse dromen deel 2 Auteur:   Liza van der Peijl Uitgever:   Loft Books Genre:   Feelgood roman V...