dinsdag 5 december 2023

Een zalig zooitje - Vannessa Thuyns

Titel: Een zalig zooitje
Auteur: Vannessa Thuyns
Uitgever: VBK Lab
Genre: Feelgood kort verhaal
Verschenen: Oktober 2023 en Juli 2022
Beschikbaar: Ebook en Luisterboek
ISBN: 9789032520823 en 9789032520205
NUR: 340
Pagina’s: 21


Eerder dit jaar las ik Voet op eigen bodem van Vannessa Thuyns met heel veel plezier. Ook haar andere boeken De kluts kwijt en Door een roze bril staan te pronken in mijn boekenkast. Van Essent kreeg ik 2 maanden Bookchoice cadeau en kreeg daar het korte verhaal Een zalig zooitje van Vannessa als extraatje bij.

Vannacht deed ik een inbetweentje voor het slapen gaan. Ik had mijn boek uit en had geen zin om nog aan een ander boek te beginnen maar wilde nog wel iets lezen. Dus ik koos een inbetween boekje uit en dat werd Een zalig zooitje, welke daar perfect voor bleek te zijn. Een heerlijk kort kerstverhaal van een van mijn favoriete schrijfsters.

Vannessa Thuyns heeft echt een geweldige schrijfstijl, beeldend en grappig met levensechte personages, waardoor je het verhaal zo voor je ziet.
Het verhaal wordt vertelt vanuit hoofdpersonage Tirza. En het is bizar dat het Vannessa gelukt is om in zo weinig woorden toch een verhaal(tje) te vertellen.

Excuses, de verse basilicum is dit jaar een ongekend populair ingrediënt.

In Een zalig zooitje maken we kennis met Tirza. Ze is 29 weken zwanger van haar grote liefde Willem en samen wonen ze op een groene woonboot in Amsterdam. Het is 24 december, de dag voor kerst en topdrukte in de supermarkt. Tirza besloot lastminute het familiekerstdiner te organiseren om haar schoonouders te ontzien. Ondertussen is alles chaos ten top en tot overmaat van ramp zijn de verse kalkoen én verse basilicum uitverkocht. En worden alle plannen op het laatste moment gewijzigd. Kan Tirza het kerstdiner nog redden?

Het is wél erg en je had me moeten beschermen tegen mezelf.

Een heerlijk kort verhaal van de Queen of Feelgood. Heb je een halfuurtje over en weet je niks te doen? Dan zou ik zeker even dit vermakelijke verhaal lezen.
Een lekker zooitje ongeregeld bij elkaar, vol geheggel en gesteggel in het kippenhok. En een verborgen boodschap; less is more, het is niet belangrijk wat je doet als je maar samen bent.

En jij ben jij team friet of patat?

Met Een zalig zooitje heeft Vannessa Thuyns een heerlijk inbetweentje geschreven, ideaal om te lezen tussen twee boeken in of gewoon zo voor de leuk natuurlijk. Een vermakelijk kort kerstverhaal van de Queen of Feelgood.

Een zalig zooitje, heerlijk inbetweentje, vermakelijk kort kerstverhaal. Team friet of team patat? Aanrader!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Titel:   Van sixpack tot schoonmoeder, Toscaanse dromen deel 2 Auteur:   Liza van der Peijl Uitgever:   Loft Books Genre:   Feelgood roman V...